Follow on Bloglovin

torsdag 27. februar 2014

Tegneserieanbefaling: Johnny Cash : I see a darkness av Reinhard Kleist

Foto er hentet fra: Abramsbooks.com























Forlag: Abrams ComicArts
Utgivelsesår: 2009
Antall sider: 224
Litterær form: Grafisk roman
Sjanger: Biografi
Kilde: Lånt på Serieteket, Grünerløkka

Flott grafisk biografi om den stadig populære og aktuelle musikklegenden, Johnny Cash.

Det var på den tiden da musikk ble utgitt på kassetter, at jeg som ungjente oppdaget Johnny Cash da jeg nysgjerrig tittet gjennom musikksamlingen til foreldrene mine. Jeg ble så fascinert av den grove, dype stemmen, og især en låt som gikk fortere og fortere. Var det "Walk the line"? Jeg har forøvrig sett den filmen også - anbefales til Cash-fan : )

Foto er hentet fra: IMDb.com





















Artisten Hans-Erik Dyvik Husby alias "Hank von Helvete", kjent fra gruppa Turboneger, turnerer i disse dager med Cash-låter på norsk.  
Foto er hentet fra: Folketeateret.no












Illustrasjonene og teksten er oppslukende - jeg anbefaler så absolutt denne flotte grafiske biografien om legenden i sort - Johnny Cash.
Foto er hentet fra: Musicradar.com


2 kommentarer:

  1. Takk for tipset! Hadde ikke fått med meg denne, og selv om jeg ikke har noe spes forhold til mannen, ser formen spennende ut - like illustrasjonene godt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare hyggelig : ) Jeg liker tegnede biografier, og når jeg er innom Serieteket sjekker jeg gjerne ut biografihylla for go'saker - det var sånn jeg kom over biografien om Johnny Cash : )

      Slett

Legg gjerne igjen en kommentar : )